Totaal aantal pageviews

donderdag 3 februari 2011

Alweer 3de cruise


Hallo vrienden & familie,
Hoe is het daar in het heerlijke Nederland? Hier is alles goed in de Caribbean. Ik ben net begonnen aan mijn 3de cruise, alweer bijna een maand aan boord, gaat echt snel naar mijn idee.

Ben nou wel helemaal gewend aan het nieuwe leven aan boord  en vindt mijn draai hier nu wel. Ik werk nu van 8 tot 12 ‘s avonds op de brug voor mijn wacht. Overdag werk ik van 8 tot 3 voor life-saving, dit heeft veel te maken met de reddingsboten en alle reddingsmiddelen aan boord. Dit is ook veel onderhoud dus wel lekker en ik word er lekker bruin van want ik werk veel aan dek in de zon.

Het deck team waar ik de hele dag mee optrek heeft nou een nieuw speeltje gevonden:
Iedereen (ik ook) heeft een klein radiografisch helikoptertje besteld, die volgende Fort Lauderdale hopelijk aan boord komt. Dus kunnen we mooi het schip onveilig maken en overal vliegen J.

Aruba is tot nu toe de leukste haven omdat we daar tot 11 uur liggen en dus naar de bar toe kunnen aan wal. Het begin van het Panama kanaal is best leuk om te zien en daar is het hard werken omdat iedereen stand-by moet staan voor de kleine treintjes die ons daar door heen slepen. De treintjes zorgen alleen dat we de kade niet raken dus we moeten op eigen kracht erdoorheen varen. Dit duurt ongeveer 2,5 uur voordat we erdoorheen zijn.

Dit is het wel zo’n beetje met het meeste nieuws aan boord.

Groeten en tot de volgende keer,

Arjan

6 opmerkingen:

  1. Hey Arjan, leuk wat van je belevenissen te lezen op je blog, ga zo door. Veel werk aan dek, bruin worden, helikoptertje vliegen. Ik heb al medelijden met je. Nog geen tropische stormen in de carabics? Have fun
    groeten uit een koud Emmeloord

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haai Arjan, klinkt allemaal mooi aan boord en natuurlijk de stranden en barretjes.tip,leuke foto van de stranden en jou erbij.
    ga zo door met stkjes schrijven in je blog.
    groeten yke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eise van der Vegt6 februari 2011 om 21:41

    Beste Arjan,

    Als ik de foto's zo bekijk heb je het goed voor elkaar met het weer. Kun je nog wakker blijven tijdens het langdurig sturen . Met het autorijden moet je om de 2 uur pauzeren. Is dat aan boord van een schip niet nodig?

    Hier in Zuidwolde is alles wel goed.

    Eise

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hallo Arjan, groeten van opa van der vegt uit De Blesse. De zon schijnt hier ook, maar het is nul graden dus wel koud. Verder gaat het hier goed. Veel plezier daar op het schip en een behouden vaart
    Opa

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi Arjan,
    even een berichtje van opa en oma uit Wanneperveen. Hier is alles goed. Je hebt leuke fotos gemaakt van je avontuur in de caribean. Hou ons maar een beetje op de hoogte, we kijken reglamtig op je blog. Groetjes opa en oma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hee Arjan,
    lang niet gesproken, hoe is het met je?
    Heb je al mooie plekken gezien? leuke mensen ontmoet,lekker weer, leuke cafe's?Of ben je niet zo lang van boord?
    Hier gaat verder alles prima, ik ga binnenkort stage lopen in het ziekenhuis in leeuwarden op de afdeling chirugie/oncologie,ik ben echt heel benieuwd! Wanneer kom je terug?
    xx van je liefste nicht Femke

    BeantwoordenVerwijderen